Porozumienie w sprawie komercyjnego zagospodarowania Nou Mestalla

- Klub podpisze umowę z Legends – amerykańską firmą specjalizującą się w organizacji oraz obsłudze obiektów sportowych i rozrywkowych. Nowy partner handlowy stadionu zostanie wkrótce oficjalnie ogłoszony.
Valencia CF jest o krok od zawarcia pierwszego dużego kontraktu komercyjnego dla Nou Mestalla. Klub osiągnął porozumienie z Legends – amerykańską spółką premium zajmującą się obiektami sportowymi i wydarzeniami. To właśnie ta firma została wybrana na strategicznego partnera, który zajmie się komercjalizacją oraz optymalizacją stref dla gości VIP na nowym stadionie. Informację, podaną wcześniej przez Ser Deportivos Valencia i potwierdzoną przez magazyn Super, klub ma w najbliższym czasie podpisać i oficjalnie ogłosić.
Od dłuższego czasu Valencia pracuje z perspektywą Nou Mestalla, które od lata 2027 roku ma stać się kluczowym filarem generowania przychodów. W tym kontekście umowa z Legends pomoże zapewnić kibicom najlepsze doświadczenia z korzystania ze stadionu i będzie kluczowa dla osiągnięcia znaczących dochodów. Należy pamiętać, że Nou Mestalla będzie dysponować ponad 6 500 miejscami dla VIPów (ponad 9 proc. całkowitej pojemności) i zaoferuje dziewięć różnych produktów w tej kategorii.
Legends to jedna z najbardziej renomowanych firm w branży; powstała w 2008 roku z inicjatywy New York Yankees i Dallas Cowboys, by zarządzać sprzedażą sponsoringu i strefą VIP. Obecnie współpracuje z takimi europejskimi klubami jak Real Madryt, FC Barcelona, Liverpool, City, United czy PSG. Klub podkreśla, że amerykańska firma odegrała dużą rolę przy negocjowaniu kontraktu z Goldman Sachs – dla banku inwestycyjnego przychody z Nou Mestalla stanowią bowiem gwarancję przy udzielaniu pożyczek.
Legends już teraz odgrywa istotną rolę w projekcie Nou Mestalla. Firma przeprowadziła grupy fokusowe z kibicami oraz ankiety liczące 30–40 pytań wśród obecnych i potencjalnych klientów stadionu, by lepiej poznać ich oczekiwania. Przeprowadziła też analizę rynku, by sprawdzić, co działa w najlepszych stadionach świata. Oba badania są kluczowe dla określenia strategii biznesowej Nou Mestalla i zaprojektowania działalności obiektu przez 365 dni w roku.
Od miesięcy Valencia spotyka się z firmami z różnych sektorów, aby znaleźć najlepszych partnerów dla Nou Mestalla. Klub otworzył już konkursy, w których biorą udział uznane marki, by wspólnie z Valencią zająć się dziesięcioma „wertykalnymi” obszarami nowego stadionu: Hospitality (strefa VIP), Food & Beverage (bary), Fan Zone, Restauracje, Naming Rights, Sklep, Muzeum, Catering, Eventy. Chodzi o outsourcing zarządzania – nie o oddanie kontroli – aby wesprzeć się ekspertami branżowymi i maksymalizować przychody.