„Bez projektu stadionu, w jaki sposób Peter Lim zamierza uzyskać licencję na budowę?”

  • List Layhoon do pani burmistrz to nowy szantaż: bez ATE nie będzie mistrzostw świata.

Miguel Zorío, były wiceprezydent Valencii CF, chciał podzielić się swoimi wrażeniami po spotkaniu polityków miejskich na Nou Mestalla. Zwraca uwagę, że w ubiegły piątek Peter Lim wysłał list do Rady Miasta Walencji, w którym po raz kolejny upierał się przy swoim szantażu wobec naszej burmistrz, domagając się zatwierdzenia planu zagospodarowania przestrzennego i licencji na rozpoczęcie prac nad stadionem, którego raport ekonomiczny został wyjaśniony na niecałej stronie, jak stwierdziła tydzień temu María José Catalá. Sądy odbierają Peterowi Limowi pakiet urbanistyczny, a on szantażuje Radę Miasta, aby go odzyskać.

Ostatni akapit listu jest bardzo wyraźny: „Aby zakończyć prace nad schodami wejściowymi na górne trybuny w północnej części stadionu, a tym samym móc zakończyć wszystkie prace, konieczne jest, aby obszar trzeciorzędny na północ od stadionu zakończył poprzednie procedury administracyjne i zakończył prace na poziomie 0, aby zakończyć tę część prac, zapewniając dostęp i drogi ewakuacyjne ze stadionu, co z kolei zależy również od zatwierdzenia planu ATE oraz zatwierdzenia studium szczegółów i pozwolenia na budowę dla tego obszaru trzeciorzędnego„.

W liście Layhoon zapomina wspomnieć, że ekonomiczna część projektu zajmuje jedną stronę, że 50% prac pozostaje niedokończonych lub że raport OCA nie służy do uzyskania pozwolenia na budowę, co sami przyznają:

Dla Miguela Zorío byłego wiceprezydenta Valencii CF: „To więcej tego samego. Po raz kolejny Peter Lim i jego Limeños próbują oszukać naszych przywódców politycznych i opinię publiczną Valencii. Teraz mówi o projekcie stadionu kategorii 4, podczas gdy pozostawia 50% obiektów niedokończonych, regionalną fasadę i dach przeznaczony dla kibiców VIP. Mówi o pięciogwiazdkowym stadionie, który, według słów naszej burmistrz, ratusz wciąż nie ma projektu, który można by ocenić i skontrolować. I domaga się zatwierdzenia urbanistycznego chaosu, zanim zrobi pierwszy poważny krok: przedstawi projekt, harmonogram i zagwarantuje, że Rada Miejska zapewni, że tak zwane pączki (inacaba pracy nowej Mestalla) nie staną się stałym pączkiem „otwartym na Morze Śródziemne„. 9 maja grupy polityczne powinny się spotkać i zażądać projektu, finansowania i gwarancji. 9 maja grupy polityczne muszą dotrzymać słowa i rozpocząć proces zlecania audytu tego, ile naprawdę kosztowały wykonane prace i ile będzie kosztowało ich zakończenie zgodnie z umowami z 2005 i 2007 roku. 9 maja przekonamy się, kto w tej historii jest Indianinem, a kto kowbojem„.

Valencia nie zasługuje na stadion taki jak ten zaprezentowany przez Petera Lima. Valencia nie może przyjąć więcej szantażu ze strony Petera Lima. Czytając ten list wszyscy się rumienią. Podobnie jak brak przejrzystości. A burmistrz musi użyć prawa, by zmusić go do podporządkowania się miastu lub sprzedaży. Prawo pozwala jej zawiesić planowanie nowego Mestalla, dopóki nie ma gwarancji, i dlatego musimy powiedzieć NIE nowemu szantażowi Singapurczyka. Pierwszą rzeczą jest przedstawienie projektu stadionu. Nie ma innej alternatywy„, powiedział Miguel Zorío, szef Marea Valencianista.

Na początku roku Zorío zwrócił się do Rady Miasta Walencji i wszystkich grup politycznych reprezentowanych na sesji plenarnej o zatwierdzenie rozpoczęcia wyczerpującego audytu rzeczywistych kosztów Nuevo Mestalla, zarówno wykonanych prac, jak i prac oczekujących na ukończenie go w 100%. Rada Miejska, na posiedzeniu Komisji Planowania Przestrzennego w lutym ubiegłego roku, zatwierdziła wniosek, w którym warunkiem wstępnym przyznania licencji na nowy stadion było zlecenie wyczerpującego i niezależnego audytu rzeczywistych kosztów przeprowadzonych prac i rzeczywistych kosztów ich ukończenia. Podobnie zatwierdzono, że w żadnym wypadku dokumentacja urbanistyczna nie zostanie zatwierdzona przed ukończeniem budowy stadionu przez Petera Lima.

A tego wszystkiego nie da się zrobić w trzy miesiące. Dlatego też walenckie prawo urbanistyczne w artykule 69 przewiduje takie wyjątkowe sytuacje:

Art. 69.3. Gdy jest to bezwzględnie konieczne dla zachowania wykonalności planu, zawieszenie planowania i wydanie nadzwyczajnych przepisów przejściowych przewidzianych w art. 44.7 niniejszego zmienionego tekstu (Za zgodą Consell, na wniosek lub w następstwie raportu gminy i właściwego departamentu planowania urbanistycznego, planowania przestrzennego i krajobrazu, możliwe jest zawieszenie ważności planów i umów na szczeblu gminnym oraz wydanie nadzwyczajnych przepisów przejściowych w celu ich zastąpienia w wyjątkowych sytuacjach).